Turundusarenguprogramm 2018

Turundusarenguprogrammi  kuus sisukat koolituspäeva toimusid 29.maist 22.novembrini. 

Turundusega alustamiseks ja pildil olemiseks ei ole vaja suurt eelarvet ja meediaagentuuri. Koolituspäevadel rõhuti asjadele, mida igaüks enda huvides üsna lihtsa vaevaga ise ära teha saab, piisab vaid tahtest ja pealehakkamisest. Arenguprogrammi eesmärgiks oli anda osalistele ülevaade kaasaegsetest turundustrendidest ja õpetada reaalselt kasutama kaasaegseid turundustööriistu.

Kui senised turunduskoolitused on reeglina ühepäevased ja kõiki teemasid pinnapealselt käsitlevad, siis selle arenguprogrammi põhirõhk oli süviti minemisel ja kaasategemisel.

Arenguprogrammis oli kokku neli koolitusmoodulit, mille käigus sai jooksvalt teha harjutusi kaasa ja kaks praktikapäeva, kus koolitajatega koos oli võimalus üle vaadata praktilised tegevused oma ettevõtte turundamiseks.

Koolituse käigus räägiti klientuuri valikust, internetiturunduse strateegilisest plaanist, interetis toimivates müügimudelitest, turunduse tööriistadest, kliendi teekonnast kodulehel, sagedasematest vigadest kodulehtede loomisel ja tellimisel, turundusest sotsiaalmeedias: Facebookis, Instagramis, LinkedInis, kodulehe külastatavuse kasvatamisest läbi Goolge otsimootori, konkreetsetest näidetest, mis toimib ja mis mitte.

Koolitajateks olid Eestis tunnustatud ettevõtjad/praktikud.

Turundusprogrammis osalesid 13 ettevõtte esindajad. 

Kokku toimus 6 koolituspäeva. 

EESMÄRGID:

• Edendada turundusteadlikkust Lääne-Virumaa ettevõtetes.
• Tugevdada ettevõttete konkurentisvõimekust, läbi teadlikuma turundamise.
• Anda ülevaade kaasaegsetest turundustehnikatest.
• Õpetada reaalselt kasutama erinevaid võtteid kaasaegsete turundustööristade kasutamiseks.
• Programmi läbinutele väljastatakse "tunnustus".

AJAKAVA:
Kuupäev         Koolitaja
1) 29.05.2018 Timo Porval/Lavii
2) 08.06.2018 Taavi Tammpere /Socialfly 
3) 21.06.2018 Priit Pedastsaar /Elixir
4) 03.10.2018 Sven Nuum ja Teet Torim /BoostMe OÜ (Boost Yourself)
5) 25.10.2018 Timo Porvali praktikum
6) 29.11.2018 Taavi Tammpere ja Priit Pedastsaari praktikum

KOHT: Rakvere, Art Hotell seminariruum Lai 18
KELLAAEG: Koolituspäevad algavad kell 10.00 ja lõpevad kell 17.00

KOOLITUSPÄEVADE SISU:
1) Timo Porval
"Kuidas internetis turundada nii, et see poleks mitte kulu, vaid investeering? Strateegiast taktikaliste tööriistadeni.“
• Mis on ettevõttes peamine asi, mis takistab järgmisele tasemele jõudmist?
• Milline on sisusturunduse töötav strateegia ja loogika, et päriselt kliente juurde saada?
• Milliseid sisuturunduse komponente Eesti turul kasutada, et sisuturundus oleks investeering?
• Kuidas genereerida sisuks ideid, et nendest enam kunagi puudus ei oleks?
• Kas ja kuidas loodud sisu levitama peaks, et kliendid tuleks?
• Kuidas sisuturundust mõõta tuleks, et hinnata, kui hästi sul läheb?
• Tööriistad, mida sisuturunduses kasutada ja mis elu lihtsamaks teevad.
• Kuidas käib sisuturundus läbi e-raamatu? Samm-sammuline mudel.
• 21+ pealkirja mudelit, mida sisuturunduses kohe kasutusele võtta.
• Müügilehtedel olevad komponendid, mis aitavad tõsta klientide saamise tõenäosust.
• Kuidas teha sisuturundust ka siis, kui selleks absoluutselt aega ei ole? 

2) Priit Pedastsaar
“Veebiloomise A ja O – lähteülesande püstitus ja protsess üldisemalt.“
Kodulehe eesmärk. Milleks koduleht?
• Kodulehtede maksumus (domeen, hosting, templiidid, sisuhaldus).
• Kliendi teekond kodulehel.
• Kodulehe analüüsimine.
• Kodulehe sisuloome ja SEO.
• Sagedasemad vead kodulehe loomisel ja tellimisel.
• Levinumad kodulehtede platvormid.
• Kodulehtede tüübid (tutvustavad, müüki toetavad, veebipoed)

3) Taavi Tammpere
“Kaasaegsed turundustrendid ja tööriistad“
• Sotsiaalmeedia turundus vs. traditsiooniline turundus. Sisuturunduse võimalused sotsiaalmeedias. Sotsiaalmeedia kasutus Eestis.
• Sotsiaalmeedia kanalite eesmärgid.
• Kliendini jõudmine läbi reklaami. 5-3-2 reegel sotsiaalmeedias postitamiseks.
• Facebooki reklaamivõimalused. Facebooki algoritm Edge Rank.
• Instagrami eripärad ja algoritim. Instagrami reklaamivõimalused.
• LinkedIn'i eripärad ja reklaamivõimalused. Linkide postitamine ja pealkirjade valik.

4) Teet Torim ja Sven Nuum                                                                                                                    Unusta ülemakstud ja väheefektiivsed bänner-, print- ja raadioreklaamid! Sinu äriedu tagavad Facebook, Instagram ja Google. 5 tunniga ettevõttele hoog sisse. 

  • Kuidas läbi sotsiaalmeedia kasvatada otseliiklust kodulehele ja orgaanilist otsingutulemust Google´s. 
  • kuidas teha koostööd blogijate ja instagramijatega oma toote reklaamimisel. 
  • kuidas luua Facebookis poolautomaatseid kampaaniaid, mis toovad 24/7/365 uusi külastusi. 
  • kuidas olemasoleva kliendibaasi põhjal luua nendesarnane "soe" publik. 
  • miks inimesed sinu kodulehelt ilma ostuta lahkuvad. 
  • konkreetsed näited, ebaõnnestumised, katsetused ja õppetunnid. 

5) Timo Porval - praktiline koolitus. 

  • Milline on sisusturunduse töötav strateegia ja loogika, et päriselt kliente juurde saada.
  • Milliseid sisuturunduse komponente Eesti turul kasutada, et sisuturundus oleks investeering.
  • Kuidas genereerida sisuks ideid, et sul nendest enam kunagi puudus ei oleks.
  • Kas ja kuidas loodud sisu levitama peaks, et kliendid tuleks.
  • Kuidas sisuturundust mõõta tuleks, et hinnata, kui hästi sul läheb.
  • Tööriistad, mida ma sisuturunduses kasutan ja mis ka sinu elu lihtsamaks teevad.
  • Kuidas käib sisuturundus läbi e-raamatu. Samm-sammuline mudel, mida ise kasutame.
  • Pealkirja mudelid, mida sisuturunduses kohe kasutusele saad võtta.
  • Müügilehtedel olevad komponendid, mis aitavad tõsta klientide saamise tõenäosust.
  • Kuidas teha sisuturundust ka siis, kui sul selleks absoluutselt aega ei ole. Annan ette konkreetse protsessi, mida sellisel juhul teha.
  • Mis loom on SEO aastal 2018. Ehk kuidas olla Googles konkurentidest eespool
  • Lisaks numbreid-müüte-õppetunde
  • Loomulikult teeme praktilisi harjutusi, et teadmised kinnistuks.

6) Taavi Tammpere ja Priit Pedastsaar - praktiline koolitus. 

  • Disain ja visualiseerimine.
  • Kodulehe mõõdistamine.
  • Korduma kippuvad küsimused.
  • Vaatame üle osalejate veebilehed.
  • Potentsiaalsed eesmärgid sotsiaalmeedias kampaania tegemisel
  • Õige sihtrühma valimine
  • Reklaamide split testimine
  • Kampaania mõõdikute paika panemine
  • Piirangud sotsiaalmeedias kampaaniate tegemisel
  • Kampaania õnnestumise mõõtmine


 

KOOLITAJAD:

 

Timo Porval – digiagentuur Lavii, lavii.ee
Timo on internetiturunduse entusiast, kes keskendub tulemusele ja mõõdetavusele, kliendi kasule. Lemmikteemad: digiturunduse strateegia, veebilehtede tulemuslikkuse parandamine ja müügimudelite leidmine.

 

     

 

 

Priit Pedastsaar – www.elixir.ee
Loov- ja prototüüpimisagentuuri Elixir juht ja ideoloog.  Aianduse doktor, veebi- lehtede entusiast ning tuntud start-up  ettevõtte Click & Grow virtuaalaednik. Loonud ja nõustanud  veebiehitust alates pisikestest elustiiliettevõtetest kuni  kõrgdisaini, ülikoolide ja tootmisettevõteteni välja.

  

 

 

 

 

Taavi Tammpere – www.socialfly.ee
Taavi on oma ala praktik, kes on e-strateegiate ja virtuaalsete kliendisuhete loomisega tegelenud juba aastaid. Ta õpetab Estonian Busines Schoolis sotsiaalmeedia turundust nii Tallinnas kui ka Helsingis. Taavi on Digital Marketing Manager Eesti start up’is Like a Local Guide. Taavi eesmärk on aidata saavutada läbi e-kanalite maksimaalseid tulemusi minimaalse pingutusega.


  

     Teet Torim ja Sven Nuum - Boost Yourself asutajad, nullist.ee 

Mehed, kes toodavad Saaremaal Boost Yourself    supertoitude segusid, mida müüvad läbi e-poe Põhja-Ameerikani. On nullist pannud püsti ära, mis tegi esimesel täisaastal üle 120 000€ müüki ja teisel aastal neljakordistas selle tulemuse. On jõudnud Digitegu, E-tegu ja kasutajasõbralike veebipoodide finaali. 

 

Turundusprogrammi koolitused: 

      

 

Osalejate tagasiside: 

- Üliväga inspireeriv ja postiivne. Kodulehe töötav ülesehitus ja kogu ettevõtte internetiturundus tundub paraja segadusena aga süvenedes on see väga loogiline ja teisiti olla ei saakski. Jääb vaid imestada kuidas ise enne selle peale ei tulnud.

- Andsid konkreetse soovituse, et Instagram ei ole kõigi äride jaoks ja see oligi kõige parem, sest saan nüüd südamerahus oma aega mujale kulutada. Samas andis ta mulle häid ideid ja arusaama heade reklaampiltide tegemisest.

- Kõige kasulikum oli veebilehe ülesehituse analüüs.

 

Programmikoordinaator: merle@arenduskeskus.ee; tel 58 191490

Projekti kaasrahastab Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus Euroopa Liidu struktuurifondide vahenditest Euroopa Regionaalarengu Fondi kaudu, omaosalusse on panustanud Lääne-Virumaa Omavalitsuste Liit ning läbiviija on SA Lääne-Viru Arenduskeskus (LVAK).